قالیباف:آلودگی تهران و ترافیک قابل حل شدن است،اما وقتی کاری چند مسئول دارد یعنی بی صاحب است.






هواداران همدانی دکتر قالیباف

 مرد عمل

    دکتر محمد باقر قالیباف در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران (۱۸۸۸) و دیدار با تعدادی از شهروندان با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در خصوص زمان افتتاح تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر اظهار داشت : تونل نیایش و بزرگراه صدر دو پروژه مجزا از هم هستند اما کاملا برای سرویس دهی به هم وابستگی دارند .  بر اساس زمان بندی تعریف شده ۲۱ ، ۲۲ بهمن ماه نیز زمان تمام پروژه صدر – نیایش است که انشاا… به طور حتم تونل نیایش ابتدای بهمن ماه به اتمام خواهد رسید.

 
 
 

 

 

 

 

 
وی افزود : تونل نیایش با تمام استانداردها و اقدامات مورد نیاز از جمله نور پردازی ، آتش نشانی، ایرکاندیشن ، برق اضطراری و.. در این زمان آماده خواهد شد.

 

 

 

     شهردار تهران با تاکید بر اینکه پروژه صدر – نیایش انصافا یک پروژه بی همتاست گفت : همه عزیزان شهروندی که از این مسیر عبور می کنند می بینند که این پروژه در طراحی و اجرا هیچ سابقه ای در کشور نداشته است. حتی به عنوان پل تک پایه در دنیا معروف شده و در انجمن تونل و پل که چندی پیش در تایلند و با حضور متخصصان از سراسر دنیا برگزار شد ، یکی از پروژه هایی که آنجا معرفی و مورد بررسی قرار گرفت همین پل صدر بود .

 

     قالیباف در ادامه با تاکید بر این که ما کارمان را طبق زمان بندی انجام دادیم تصریح کرد : جرثقیل هایی که در این بزرگراه نصب شده و شهروندان نیز آن ها را دیده اند ، جرثقیل های خاصی است که باید خارج از کشور و برای این پروژه طراحی و ساخته می شد اما مشکلات پیش آمده در حوزه تحریم ما را ۱۲۰ روز در ساخت و انتقال جرثقیل ها به تهران و نصب آنها با تاخیر مواجه کرد. 
 شهردار تهران افزود : خدا را شکر با وجود همه این مشکلات و تحریم ها ، با تلاش همکاران ال سی این پروژه باز شد و کارهای فنی آن نیز به انجام رسید . انتقال جرثقیل ها به کشور نیز از یکی دیگر از مشکلات ما بود که بالاخره انجام و نصب شد . همکاران من نیز قول داده اند ۲ ماه از این تاخیر ۱۲۰ روزه یا به عبارتی ۴ ماهه را ،  در کار جبران کنند .
وی خاظرنشان ساخت : همه تلاش ما بر این است که انتهای سال جاری یا ابتدای سال آینده در فروردین ماه ، بهره برداری کامل از این پروژه را انجام دهیم.
قالیباف همچنین با اشاره به آغاز عملیات نصب سگمنت های بزرگراه صدر از ۴۸ ساعت قبل گفت : هر هفته ای که مردم از اتوبان صدر عبور کنند می بینند که قطعات با چه سرعتی به هم متصل شده و تا پایان سال جاری جمع خواهد شد.
شهردار تهران در پاسخ به این که آیا تا زمان افتتاح بزرگراه طبقاتی صدر ، تونل نیایش قابل استفاده خواهد بود یا خیر گفت : ما چنین توصیه ای نمی کنیم . کار ما در تونل به اتمام رسیده اما اگر ترافیک اضافی را از تونل نیایش به اتوبان صدر وارد کنیم آن هم بدون بهره برداری از پل صدر ، یعنی حجم زیادی از ترافیک را به اتوبان صدر وارد کرده ایم که اکنون نیز ظرفیت ندارد.
وی با بیان اینکه طبیعتا این اقدامی غیر عاقلانه است و به طور حتم مردم نیز از ما نمی پذیرند به طرح دردست بررسی در این خصوص اشاره کرد و گفت : این پیشنهاد مطرح شده که بصورت آزمایشی و موقت ، مسیر شرق به غرب تونل نیایش یعنی باند شمالی آن را باز کنیم تا بار شریانی بزرگراه مدرس را به تونل نیایش بدهیم .   قالیباف افزود : این طرح هم اکنون در دست بررسی است و اگر به نفع مردم باشد که به نظر می رسد اینگونه است ، حتما انشاا.. در دهه فجر آن را باز خواهیم کرد اگر نه ، در انتهای سال و یا همان فروردین همه پروژه را با هم افتتاح می کنیم .

 

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص آلودگی شهر تهران و حل معضل ترافیک که بارها بر قابل حل بودن آن تاکید شده است اظهار داشت : من صریح بگویم ، وقتی کاری چند مسوول دارد یعنی بی صاحب است . دیگر حرف دیگری ندارم که بگویم.
  همچنین با اشاره به حضور امروز خود در سامانه ۱۸۸۸ و ملاقات با تعدادی از شهروندان گفت : معتقدیم کار باید به صورت سیستمی دنبال شود . تماس هایی با این دو سامانه نیز برقرار می شود چه افرادی که می خواهند خدمات دریافت کنند و چه آن هایی که مشکلاتی دارند . در مجموع این کار به درستی در حال انجام است و بیش از ۱۰۰۰ نفر در این چرخه فعالیت می کنند.
  وی با بیان اینکه مهم ترین موضوعات در شهرداری تهران در حوزه مسایل شهرسازری است اظهار کرد : با اجرای طرح جامع و تفصیلی عموم شهروندان مسایل حقوقی را پیگیری می کنند . در بخش های خدمات، سرویس دهی ، عمرانی ، اجتماعی و فرهنگی نیز هیچ مراجعی نداشتم و همه مراجعان در حوزه شهرسازی بودند که یا با قوانین آشنایی نداشتند یا مشکلاتی داشتند که برای حل آن ها تصمیم گیری شد.
  قالیباف افزود : با برگزاری این جلسات اشکالات سیستمی خود را پیدا کرده و آنها را اصلاح میِ کنیم. مشکلات مردم نیز حل می شود .

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: <-CategoryName->


برچسبها: <-TagName->
نوشته شده در برچسب:,ساعت توسط هوادار همدانی|



      قالب ساز آنلاین